söndag 20 februari 2011

Söndag 110220


Jag jobbar i helgen. Söta Linda kom och avlöste mig. Stannade på en kaffekopp sedan begav jag mig hem. Det snöade lite. Tänk att antingen är det svinkallt eller så är det mittimellankallt å snö. Det som jag tycker ät mest udda är ju då det snöat trots -30 grader... Konstigt märkvärdigt!
Igår innan jobbet gick jag förbi Kvantum. Hamnade i salladsbaren, mums handlade sen middag. Cheddarpopcorn å bubbelvatten stod på menyn till efterrätt.
Snacka om gott och så kom ju filmen Mickey Blueeye upp-poppandes på 3an då jag tänkte lägga mig å läsa. Så jag ringde min make å berättade det. Vi har som roligt tillsammans till vissa filmer, som vi kan spola tillbka till 100tals gånger: Get the fuck out of here, forget about it å när pistolen ramlar ut ur byxbenet...
Jag tror jag döööör!!
Köpte Cosmopolitan då jag handlade också. På omslaget stod det att många separerar numer pga Facebook. Läste it så noga, ska kolla in om jag gör nåt av det som stod, då jag kommer till jobbet sen.
Åt en lätt liten mellanmålsfrukost efter ett tag då jag kommit hem. Sen tog jag och Anders stora steg till soffan där vi såg ett avsnitt av CSI. Somnade till det andra avsnittet... Typiskt!
Upp å hoppa blev det sen. Ut i solen å skotta gården. Anders handjagade ett tag å jag snöförade. Slungan fick vila. Hann skotta av altanen också å gången till "Lyckan" (gamla vibben).
Nu sitter jag uppe i Antons rum, bredbid honom då han meckar på datorn. Tänkte det skulle vara kul med sällskap=)
Väntar in gott folk på besök så jag har satt igång kaffet. Ska bli gott och trevligt.
Idag fyller söta vännen Sandra Dahlberg år. Grattishälsningar från oss. Speciella kramar från Leffe och Filippa skickas.
Nästa gång jag skriver ska jag skriva om mitt besök på Djuraffären vid Statiolrondellen.
Over and out för nu.

2 kommentarer:

sandra D sa...

Tack söta rara du för gratulationer till och med på din blog:-)

Lilla strumpen - casu consilio sa...

"Lyckan" kan du ju berätta mer om =) tror jag inte jag har hört om! =)

kul att du skriver!! vet att jag sagt det förr men det tåls att sägas igen =P

kram kram