tisdag 22 februari 2011

Måndag 20110221

Igår så kom jag hem från jobbet kring kvart i åtta. Barnen var nyvakna likaså maken. Eftersom mina barn är ganska vana att frukosten serveras av sig själv så satt dom och väntade på att sakerna skulle hoppa fram på bordet. Men då fick mamma Jeanette nog, så jag skrev en lista till dom med lite regler som man kan följa här hemma. En lapp finns i köket där det blandannat står att man ska ta fram och plocka undan frukosten på morgonen, lite medicin, hänga upp kläderna i hallen då man kommer hem och packa upp västken, göra läxor och så- I deras rum har de en lapp som säger att man på morgonen ska stiga upp, klä sig och bädda, sedan gå ner och kolla på lappen i köket. På kvällen blir dom påminda om att packa väskan till dagen efter och lägga fram kläder. Detta gör jag för båda barnen trots att det är sonen mest som behöver struktur och planering.

Då stormen var utriden gick jag å la mig en sväng. vAKNADE STÖRTHUNGRIG OCH HADE JUST FÅTT ETT SMS DÄRT DET STOD ATT DET SERVERADES PANNKAKA HOS FARMOR. iNOM LOPPET AV 25 MINUTER HADE JAG KLÄTT MIG, ÅKT TILL zON, ÄTIT OCH BÖRJAT DRICKA KAFFE. jEANETTE ÄR NUMER ÖVEN KALLAD sNABBA vESSLAN :p
Oj capsLock : sorry!!

Spikade upp lite tavlor till farmor innan jag åkte hem och bjöd Linda, Oscar och Emilia på kaffe och glass. Hem kommer sedan Anton som har klarat femmans simprov, skönt! Lite plugg med honom, middag, sedan kom Anita som jag klippte. Surrade även med två av hennes barn som följde med. Vi gick lite spöktur i huset, tog kort, luktade och kände. Myspys med Meja som behagade komma hem halv åtta. Fixade vårtor å sånt, sedan dusch och hopp i säng.
Jag och Anders delade soffa och såg Det okända och sedan Medium. Typiskt, det blev en nattmacka i sängen sen också ;P
Ja det var väl gårdagen.
Jo jag avslutade ju kvällen med att göra en knirkelikruckelfrisyr som dagen efter skulle bli mycket läcker då man släppte ut och fixade till det.. Så blev icke fallet för mig. Det såg katastrofalt ut och slutade med knorr och diadem!

Sara; Lyckan ska jag berätta om sedan. Jag är så hungrig nu, och iskall om armar och händer av att sitta och skriva på datorn.
Ha DET GOTT!! Kram Jeanette

1 kommentar:

Lilla strumpen - casu consilio sa...

Hejsvejs =)

Ja det där med lappar är en bra grej! Jag gillar också lappar! Nu har jag dock satt upp en whiteboard i trappen som jag kan skriva meddelanden till barnen på som dom då ser när dom går ner från sina rum! =) Ska bli spännande med Lyckan! Du får berätta när vi ses! =) Kram kram