söndag 8 maj 2011

20110508


Söndag. Vaknade kvart över nio. Killarna har farit på fotbollscup i Storfors å Meja sover hos Ebba i Rosvik. Har duschat och satt igång en tvätt och ätit frukost. Soffan å filten e ganska mysiga men ska nog ta mig en svängom ut på altanen i solen. Oj vad jag längtar till sommaren och ledigheten för barnen framförallt. Att slippa tjata på dom om läxor , lägga sig i tid och stiga upp brått på morgonen!
Få se om det blir en söndagslöpning i kväll med min fina Sara. Skulle vara skönt för jisses vilken energi jag får efteråt! L på jobbet skrattade åt mig i torsdag då munnen gick som bara den å hä tindra i ögonen!

I fredags tog jag det lugnt, Meja, Ebba , moster å jag shoppade lite på eftermiddagen och då Ebba blivit hämtad så gick vi till Nodo och intog en chokladkopp för M, ett rosévinglas för mig och en öl för C. Twilight i soffan innan nanna i sängen.
Lördag då M blivit hämtad å åkt till Rosvik så blev det stan dag nr2, för C å jag, för att handla vidare. Tror vi båda blev gooode nöjda! Fick mig surströmming till lunch och tjärlknöl till middag. Mätt i magen kan man säga att jag var heeela dagen lång!! Anna Söderbergs mat satt som en smäck å trevligt att surra på där hela kvällen lång!
Skjutsade hem pappa och hem för att killarna skull hinna ladda för dagens fotboll.

Ännu en härlig helg. Solen skiner och dom har lovat varmare väder. Me like!! Ne nu ska jag stega mot altanen, ev cykla till Söderbergskan å lapa sol på hennes Solsida. Kanske prova deras Segway ;P
Kram Jeanette

1 kommentar:

Lilla strumpen - casu consilio sa...

Absolut blir det intervall ikweeel! Vi tar det dock när det svalnat något, eller vad tror du ?! :-))

Kram kram