måndag 11 oktober 2010

Lääänge sen jag skrev här...


...men det har väl inte hänt så mycket.
Jag har gått upp till heltid på mitt jobb...men sen har jag tagit 25% semester till och med sista november för att jag samtidigt läser Naturkunskap A & B. Det är jättejätteroligt, men samtidigt en himla omställning.. att få in nya saker i huvudet samtidigt som man ska plugga med barnen och ha allt annat i huvve=) Ja det känns super! Trots att det lät som att det är lite mycket.
Vi håller på med utredningar hit & dit med sonen, han har det tufft i skolan, svårt att lyssna och så där... Mycket aggressivitet, men endast hemma tack och lov, ingen utagerande man det där annars! Men så har han en kompis som är som han är, Anton väljer hellre att vara ensam än att hänga med polarna om den där grabben är med, mycket oro kring honom, fast dock är han artig och trevlig när nån vuxen är med. För att allt sak fungera gäller strikta tiden, schemalagda saker, typ ALLT, noggranna förklaringar.. U name it..
Och just denna måndagmorgon, då varken jag eller min make ELLER barnen planerat kläder och packat idrottskäder, blir det en enorm störning allt har skitit sig idag... Huvudvärk på det & ont i halsen. Anders jobbar förmiddag så det var jag worses barnen på morgonen...
Äh, jag tar filten nu, kryper upp i soffan.
Ställer larmet så sonen tar sig till skolan i tid. Sen ska jag duscha och ta en kaffekopp på stan med Madde G och Frida J.
God morgon Sverige! Jeanette

4 kommentarer:

SANDRA D sa...

Styrke kramar från en mamma med scheman, planerade aktiviterer och annan skit med, ibland är man sååå himla less på att allt ska vara så planerat hela tiden, men får knappt luft....men vi har varandra...vänner är guld värda...kom förbi på kaffe nån dag, KRAM KRAM KRAM

sara sa...

Kul att se dig tillbaka här på bloggen! Jag har saknat ätt läsa dina inlägg=) Mindre kul att höra att morgonen varit tung och kaotiskt men kan ju hålla tummarna att resten av dagen och veckan inte behöver bli likadan =) kram kram

J sa...

Ja det var allt skoj med en liten updatering :) KRAM

J sa...

aha, men du har väll bara kollat den där antar jag.. ;) KRAM kram!