tisdag 10 augusti 2010

Men....

alltså, hur i hela fridens dagar kan jag ha missat att skriva om IKEA!!!?

Där var jag i torsdags tror jag bestämt det var, med gulliga underbara Sandra.
Vi har en bra deal, vi tar min bil och hon kör. Hittade en parkering ganska nära utgången så de tunga vagnarna inte ska behövas köras FÖR långt!! Toalettbesök, sen in i shoppingruset! Du vet man plockar lite saker här och lite saker där och vipps så hade vi fyllt varsin vagn både i och under.
Hade såklart en lunchpaus så vi skulle få igång blodsockret igen, eller snarare förstärka det=). Sen iväg för att betala, ut med sakerna i bilen, sedan in en gång till för lite komplettering. Haha, hittade såklart mer saker och såklart fanns det INTE en del som jag sökt efter.
Bäst var nog då jag klättrade upp i inventarierna för att dra ner en matta, som Sandra tänkte köpa, men som inte riktigt var som hon tänkte... Så någon annan blev nog glad att den var nertagen. Attjoprosit dock av allt damm som jag också drog ner..Mellanlandade i fiket en gång till för lite kaffe och en kanelbulle.
Det blev mycket ljus & servetter, ett bord, en glashink, kuddar, lakan, madrasskydd, mjukdjur, paraplyställ, lampa, batterier mm.
Avslutade med den obligatoriska vegetariska pizzaslicen och en glass(Ja, jag åt en glass, en halv i alla fall)Och så handlade vi lite frysvaror, choklad, chips och sånt.
Kom inte hem tomhänt vill jag lova!
Tjingeling Jeanette

2 kommentarer:

Sandra D sa...

GRyMT TREVLIG HADE VI VÄNNEN!!!
KRAM

Sandra D sa...

Tack för dina värmade ord på min blogg....idag en skitdag, imorgon en bättre;:-)